Wednesday 10 October 2012

KINI IANYA BERMULA...

Assalammualaikum dan Salam 1Malaysia...
Alhamdulillah... ini merupakan post pertama saya dalam blog pertama saya. ada sebab, kenapa saya mahu membuat blog ini... Selepas menyempurnakan degree saya di UTM, kembali ke pangkuan keluarga, dan hidup saya memasuki fasa baru. Setelah ramai kawan-kawan sepengajian mula berlumba-lumba berhijrah untuk mendapatkan pekerjaan di kota, saya masih terperuk di Muar. Menyimpan dengan rapi degree yang diperolehi, saya memilih kerjaya yang lansung tiada kaitan dengan pengajian saya selama 4 tahun pada peringkat degree. Pada mulanya memang saya terasa malu kerana memilih kerjaya ini, merahsiakan pekerjaan dari diketahui oleh sahabat, tetapi sekarang saya bersyukur, kerana tuhan telah mentakdirkan rezeki saya di sini... dan kini saya berbangga dgn kerjaya saya sebagai seorang Supervisor di sebuah kedai cermin mata terbesar di Bandar Muar... Membantu orang yang datang yang semestinya memerlukan bantuan daripada kami, dan gembira melihat mereka memperoleh penglihatan seumpama orang yang normal.


Bekerja di Bandar Muar, menjadikan saya seorang pemerhati perkembangan bandar pencen ini. Bandar yang dulunya dikenali dengan bandar maharani, kini telah diisytiharkan sebagai Bandar Diraja Johor.. dan blog ini adalah catatan perspektif saya terhadap daerah Muar ini. Saya ingin berkongsi cerita apa sahaja yang ada di daerah ini supaya daerah ini kembali hebat dengan status Bandar Diraja pada perspektif orang luar...

Wassalam....

No comments:

Post a Comment